Παρασκευή 31 Μαΐου 2013


Μετά την επιτυχία του περσινού διαφημιστικού σποτ για την προβολή της Κρήτης ακολουθεί το φετινό, μέσα από το οποίο μπορούμε να θαυμάσουμε μια απίστευτη φιλοξενία.

Το συγκεκριμένο video αποτελεί μέρος της καμπάνιας τουριστικής προβολής της Κρήτης για το 2013, που φέρνει την ονομασία «Crete - Incredible Hospitality» / «Κρήτη - Απίστευτη φιλοξενία».

Το video αυτό αναρτήθηκε στο youtube στις 28 Μαίου 2013 & κάνει με μεγάλη επιτυχία τον γύρο του κόσμου, με το ξεκάθαρο μήνυμά του.



Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 31 Μαίου, με απόφαση που πήρε το 1988 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, για να μας υπενθυμίζει τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.

 Στατιστικά Στοιχεία

Το κάπνισμα προκαλεί:
  • τον θάνατο 3,5 εκατομμυρίων ανθρώπων κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο
  • το 25% των θανάτων από καρδιοπάθεια
  • το 83% των θανάτων από χρόνια βρογχίτιδα και εμφύσημα
  • το 90% των περιφερειακών αγγειακών νόσων που συχνά οδηγούν σε ακρωτηριασμό
  • το 82% των θανάτων από καρκίνο του πνεύμονα
  • oικονομική «αιμορραγία» 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο στους πάσχοντες από νόσους που σχετίζονται με το κάπνισμα, σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, της Αντικαπνιστικής και Αντικαρκινικής Εταιρίας:
  • Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη σε κατανάλωση τσιγάρων, με τους άνδρες να προηγούνται με 47,4% έναντι 39,6% των γυναικών.
  •  Το 33% των εφήβων, ηλικίας 12 έως 18 ετών, έχουν δοκιμάσει τσιγάρο και το 10% δηλώνουν καπνιστές.
  • Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρεία:

    • Οι καπνιστές στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 10% από το 1996. Το ίδιο, όμως, συνέβη και με τους θανάτους με καρκίνο του πνεύμονα, που ξεπερνούν πλέον τους 6.000 ετησίως.
    • Ακόμη και από την ηλικία των 10 ετών, οι Έλληνες δοκιμάζουν το τσιγάρο.
    • Μέχρι τα 14, σχεδόν οι μισοί έφηβοι έχουν δοκιμάσει τσιγάρο, ενώ στα 18 ο ένας στους δύο μαθητές έχει γίνει συστηματικός καπνιστής.
    • Μόλις το 3% των μαθητών του γυμνασίου και το 11% των μαθητών του λυκείου καταφέρνουν να σταματήσουν το κάπνισμα μετά από συστηματική χρήση.
    • Αυξάνονται όλο και περισσότερο οι νέες γυναίκες καπνίστριες, αλλά και όσες δεν συμμορφώνονται σε ευαίσθητες περιόδους, όπως αυτές της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. Δεν είναι τυχαίο, εξηγούν οι επιστήμονες, ότι η πιθανότητα για έμφραγμα του μυοκαρδίου αυξήθηκε κατά 50% τα τελευταία χρόνια στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες.

Πηγή: sansimera.gr


Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

                                          
                                                                          ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                                 «εκθέσεις εργαστηρίων εικαστικών τεχνών»


Ο «Πολιτιστικός Αθλητικός Οργανισμός του Δήμου Ηλιούπολης
(Π.Α.Ο.Δ.ΗΛ.) – Γρηγόρης Γρηγορίου»
σας καλεί να παρευρεθείτε
στις ετήσιες εκθέσεις των εικαστικών εργαστηρίων του.

Τα εργαστήρια εικαστικών τεχνών του Δήμου Ηλιούπολης κλείνοντας μια επιτυχημένη χρονιά
μαθημάτων, παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους.
Καθηγητές και μαθητές των εργαστηρίων σας περιμένουν από 3 έως 28 Ιουνίου να επισκεφτείτε τις
εκθέσεις τους και να μοιραστείτε μαζί τους τις εντυπώσεις σας.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ:

Έκθεση Ζωγραφικής Ενηλίκων
3 – 5 Ιουνίου 2013 στην Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κεντρική Πλατεία)
Ώρες Λειτουργίες 19.30-23.00

H παρουσίαση των έργων στην έκθεση επιχειρεί να δώσει στο κοινό μια συμβολική εικόνα της
προσπάθειας που γίνεται κατά την πενταετή συμμετοχή των μαθητών στο εργαστήριο, από τους
πρωτοετείς έως και τους απόφοιτους. Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στις έννοιες της πρωταρχικής
εικαστικής γλώσσας και σε δεύτερο χρόνο εισαγωγή στη σπουδή πάνω στο χρώμα. Στόχος είναι ο
μαθητής να σταθεί σε διάφορα θέματα που τον αφορούν βιωματικά ή μη και να μετατρέψει τα
οπτικά και ψυχικά ερεθίσματα που του δίνουν οι εικόνες σε εικόνες της δικής του τέχνης. Αυτό
σημαίνει όχι εικονογραφία αλλά να εμπλουτίσει το έργο του με καινούργια σχήματα, φώτα και
χρώματα ίσως και πρωτόγνωρα, παραθέτοντας το δικό του ψυχικό προσανατολισμό.
KΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Γκικοπούλου Γιούλη
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής
3 – 7 Ιουνίου 2013 στο Κτίριο του Πολιτιστικού Κέντρου-Νικομάχου 18 (κτίριο ΟΤΕ)
Ώρες Λειτουργίες 18.30-21.30

Με αφορμή το πορτραίτο, τα παιδιά πειραματίζονται με το χρώμα και τα υλικά και εκφράζονται
με οδηγό την φαντασία τους.
KΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Χριστοπούλου Θεανώ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Έκθεση Αγιογραφίας
10-14 Ιουνίου 2013 στο Κτίριο του Πολιτιστικού Κέντρου-Νικομάχου 18 (κτίριο ΟΤΕ)
Ώρες Λειτουργίες 18.30-21.30

Το τμήμα Αγιογραφίας των Εργαστηρίων Τέχνης του Δήμου Ηλιούπολης επιδιώκει με τον κύκλο
μαθημάτων που παρέχει να μεταδώσει με ιεροπρέπεια και ήθος τις θεμελιώδεις αρχές της
βυζαντινής παράδοσης των εικόνων. Στόχος η προσφορά της αγιογραφικής τέχνης στη χριστιανική
λατρεία. Όπως απεικονίζεται και στα έργα της έκθεσης, για τη δημιουργία μια εικόνας
συνεργάζονται αρμονικά τέχνη και θεολογία.
KΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μπίλλια-Γιαννοπούλου Αδαμαντία
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Έκθεση Ζωγραφικής Ενηλίκων & Εφήβων
26-28 Ιουνίου 2013 στην Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κεντρική Πλατεία)
Ώρες Λειτουργίες 19.30-23.00

Στη φετινή μας έκθεση θα παρουσιαστεί όλο το πανόραμα του εργαστηρίου μας από τους Εφήβους
μέχρι και τους Αποφοίτους ενήλικες σπουδαστές μας. Σ' αυτό το φάσμα μπορεί κανείς να δει την
προετοιμασία για μία εργασία και βεβαίως το παραγόμενο έργο. Ειδικά οι Απόφοιτοι,
παρουσιάζουν μια θεματική σε ανάπτυξη σε περισσότερα από ένα έργα, με αποτέλεσμα να
δημιουργείται μία μικρή ατομική έκθεση. Στη διάρκεια των σπουδών στο εργαστήριό μας
διδάσκονται και αναπτύσσονται όλες σχεδόν οι τεχνικές του ελεύθερου σχεδίου και του χρώματος,
κάτι που ο επισκέπτης της έκθεσης θα μπορέσει να διαπιστώσει και ο ίδιος και να ανταλλάξει μαζί
μας τις απόψεις του.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Νικόλας Ε. Κληρονόμος
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Έκθεση Ζωγραφικής Ενηλίκων
26-28 Ιουνίου 2013 στην Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κεντρική Πλατεία)
Ώρες Λειτουργίες 19.30-23.00

Τα δύο πρώτα έτη των μαθημάτων του προγράμματος έχουν ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Έννοιες
όπως φως, σκιά, σχήμα, όγκος, γραμμή, σημείο και χρώμα είναι το μέσο για μια σπουδή εκ του
φυσικού.
Μία ουσιαστική σχεδιαστική-χρωματική προσπάθεια που σκοπό έχει όχι την αντιγραφή, αλλά την
απόδοση των αντικειμένων μέσα από την γεωμετρική αφαίρεση.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Χαράλαμπος Παπαγιάννης
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ελπίζουμε να μας τιμήσετε με την παρουσία σας.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο: 210 9940699.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                                                                                      
ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ                                                                   
Δ/ΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΥΓΕΙΑΣ                  
ΤΗΛ. :  210 9970010, 210 9970009  
        

Ημερομηνία 29/05/2013

ΘΕΜΑ: Μαθήματα παρασκευής Σαπουνιού και Κεραλοιφής

    Στο Δήμο Ηλιούπολης διοργανώθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία σεμινάριο εκμάθησης παρασκευής σαπουνιού και κεραλοιφής στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου.
    Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και ξεπέρασε κάθε προσδοκία . Τα μαθήματα παρεδόθησαν δωρεάν από την υπεύθυνη του προγράμματος κα Λιόση Ροζμαρία, την οποία θερμότατα ευχαριστούμε για την προσφορά της .
Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν πλήρως για την τεχνική της παρασκευής σαπουνιού και κεραλοιφής και φυσικά οι εντυπώσεις και από αυτή την δράση της Κοινωνικής Υπηρεσίας είναι άριστες.
Θερμότατα να ευχαριστήσω τον πρόεδρο της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής κο Καλούδη και την Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου κα Παπαϊωάννου   για την κατανόηση και την διευκόλυνση σε σχέση με την παραχώρηση του χώρου για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.                       


      Ο
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ &
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ


Τετάρτη 29 Μαΐου 2013



ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Ηλιούπολης
   

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Αναρτήθηκαν πρόσφατα στην ιστοσελίδα του Δήμου:
• Τα Πρακτικά Συνεδρίασής σας της 30ης Οκτωβρίου 20121
• Βιντεοσκόπηση Συνεδρίασής σας της 25ης Απριλίου 20132 (Μέρος 5ο)

Και στις δύο αυτές Συνεδριάσεις ο κ. Δήμαρχος προέβη σε μια σειρά συκοφαντικών, απαξιωτικών,
ανακριβών και εν τέλει άδικων χαρακτηρισμών για τους εκπαιδευτές, τα μέλη και το έργο της
Δημοτικής Φιλαρμονικής.

Είμαι μέλος της Δημοτικής Φιλαρμονικής από τον Απρίλιο του 1995, όταν και λειτούργησε για πρώτη
φορά με το σημερινό οργανωτικό σχήμα. Από το 2001 έχω την τιμή να διευθύνω τη Φιλαρμονική στις
συναυλίες της και έχω την ευθύνη της δημόσιας καλλιτεχνικής της παρουσίας.
Επιθυμώ να τονίσω (για να προλάβω πιθανή δίκη προθέσεων) ότι κίνητρό μου για τη σύνταξη της
παρούσας επιστολής δεν είναι το προσωπικό συμφέρον, δεδομένου ότι παρέχω τις υπηρεσίες μου στη Φιλαρμονική αφιλοκερδώς. Μοναδικά μου κίνητρα είναι η αγάπη και ο σεβασμός για μια αμιγώς
καλλιτεχνική προσπάθεια δεκαεπτά ετών αλλά και η υπεράσπιση της δουλειάς συναδέλφων μουσικών που συκοφαντούνται σήμερα χωρίς αφορμή και εν τη απουσία τους.

Θα σταθώ αναλυτικά στα λεγόμενα του κ. Δημάρχου, όπως έχουν καταγραφεί στα παραπάνω Πρακτικά και Βίντεο, σχολιάζοντας σημείο προς σημείο τα τουλάχιστον ατυχή «επιχειρήματά» του.

Σημείο 1
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Η Φιλαρμονική του Δήμου Ηλιούπολης είναι ένα απ’τα απόνερα που ήρθε στη νέα
Δημοτική αρχή» [Βίντεο 34:18]
Σχόλιο:
Η Φιλαρμονική δεν είναι «απόνερα». Η Φιλαρμονική είναι σήμερα οι περίπου τριάντα (30)
Ηλιουπολίτες μαθητές που εκπαιδεύονται σε αυτή, προκειμένου να στελεχώσουν αύριο τις τάξεις της
σε παρελάσεις, λιτανείες και λοιπές υπηρεσίες. Η Φιλαρμονική είναι οι γονείς των παιδιών αυτών που, σε καιρούς εξαιρετικά δύσκολους, βλέπουν τα παιδιά τους να μαθαίνουν μουσική χωρίς κόστος και με στόχο να προσφέρουν στην πόλη τους. Η Φιλαρμονική είναι τα μέλη του Συναυλιακού τμήματος που αφιλοκερδώς και μόνο από το μεράκι τους παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε όλο το λεκανοπέδιο αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Η Φιλαρμονική είναι οι εκπαιδευτές της που, με χαμηλές αμοιβές και με συνεχή αγώνα για την
καταβολή των αμοιβών αυτών ,στελεχώνουν τα τμήματά μας και διδάσκουν μουσική.
Η Φιλαρμονική, κύριε Πρόεδρε, δεν είναι «απόνερα» - είναι πρωτίστως οι άνθρωποί της.

Σημείο 2
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Το 2011 παραλάβαμε ουσιαστικά ληγμένες συμβάσεις, όπου η προηγούμενη Δημοτική Αρχή άφησε χρέη της Φιλαρμονικής 120.000 ευρώ και τα οποία αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε εμείς με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου» [Βίντεο 38:25]
Σχόλιο:
Οι συμβάσεις που υπεγράφησαν μεταξύ των εκπαιδευτών και της προηγούμενης Δημοτικής αρχής
έληξαν με το πέρας του 2010. Η νέα Δημοτική αρχή ΑΣΦΑΛΩΣ ανέλαβε την υποχρέωση να εξοφλήσει τους δικαιούχουςκαι ουδόλως «αναγκάστηκε», δεδομένου ότι οι οικονομικές εκκρεμότητες παλαιότερων ετών μεταφέρονται πάντοτε στα επόμενα.
Το δε χρέος που παρέλαβε η Δημοτική αρχή (και το οποίο εξοφλήθηκε ένα έτος μετά την ανάληψη των καθηκόντων της) ανερχόταν στην πραγματικότητα σε 100.000 ευρώ περίπου, τα οποία αφορούσαν σε δεδουλευμένα δεκαέξι (16) μηνών και στους εκπαιδευτές ΔΥΟ μουσικών σχημάτων (Δημοτική Φιλαρμονική, Συμφωνική Ορχήστρα).
Και ΑΣΦΑΛΩΣ για την καταβολή των δεδουλευμένων αυτών δεν υπήρχε λόγος να αποφασίσει το
Δημοτικό Συμβούλιο (και ουδέποτε βέβαια αποφάσισε) αφού υπήρχαν ήδη υπογεγραμμένες οι
σχετικές συμβάσεις και είχαν κοπεί τα σχετικά παραστατικά.

Σημείο 3
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Ε, δεν θα πληρώνει πια ο Ηλιουπολίτικος λαός 120.000 ευρώ το χρόνο για να συντηρεί μια μαϊμού σε εισαγωγικά Φιλαρμονική.» [Βίντεο 51:22]
Σχόλιο:
Είτε οι ισχυρισμοί του κ. Δημάρχου είναι εν γνώσει του ανακριβείς είτε πρόκειται για σοβαρό λάθος
του συντάκτη του εγγράφου που ο κ. Δήμαρχος εμφανίζεται στο βίντεο να συμβουλεύεται τακτικά.
(Και αν ισχύει το δεύτερο, ποιός ο συντάκτης του εγγράφου αυτού που προσφέρει τόσο κακές
υπηρεσίες στον κ. Δήμαρχο;)
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Δήμαρχος γνωρίζει πολύ καλά - από τις επανειλημμένες συζητήσεις μας και
από τους υπολογισμούς κόστους που κατά καιρούς έχουν ζητηθεί και έχουν υποβληθεί - ότι το ποσό
των 120.000 ευρώ το χρόνο στο οποίο αναφέρεται βρίσκεται εντελώς εκτός πραγματικότητας.
Οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει στους απολογισμούς των νομικών προσώπων που κατά καιρούς «στέγασαν» τη Φιλαρμονική όπου και θα διαπιστώσει ότι το μεγαλύτερο ποσό που
δόθηκε ετησίως ανήλθε σε περίπου 70.000 ευρώ το 2005 – και αυτό διότι εκείνη τη χρονιά έγινε
εφάπαξ μια μεγάλη αγορά οργάνων και στολών.
Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με το προσχέδιο Προϋπολογισμού 2013 που κατατέθηκε στο νομικό
πρόσωπο και το οποίο γνωρίζει τουλάχιστον ο τότε Πρόεδρός του κ. Γιαννόπουλος, τα λειτουργικά
κόστη και οι αμοιβές προσωπικού υπολογίζονται σε 55.000 ευρώ το χρόνο.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνω ότι με τις προτροπές και τις διαβεβαιώσεις του ίδιου του κ. Δημάρχου
λειτούργησε πλήρως η Φιλαρμονική τα δύο τελευταία έτη, και ας ισχυρίζεται όψιμα ο ίδιος ότι το
κόστος λειτουργίας είναι μεγάλο.
Σε ό,τι αφορά τα περί «μαϊμού» Φιλαρμονικής, ακολουθεί σχόλιο στο σημείο 4.

Σημείο 4
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Από τότε μέχρι σήμερα [Σημ: εννοεί τον Ιανουάριο του 2011] δεν υπάρχει στην πόλη
Δημοτική Φιλαρμονική. Και δεν υπάρχει για ένα και μόνο λόγο: γιατί διαλύθηκε συστηματικά και γιατί γέμισε χρέη το Δήμο Ηλιούπολης.» [Βίντεο 38:58]
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Και η Φιλαρμονική ακόμα, ο Δήμος δεν έχει Φιλαρμονική. Δεν έχει.» [Πρακτικά σελ.281]
Σχόλιο:
Κυνική πράγματι η ομολογία του κ. Δημάρχου περί συστηματικής διάλυσης της Φιλαρμονικής την
τελευταία διετία. Θετική πάντως η παραδοχή ότι ο Δήμος οφείλει δεδουλευμένα για τη λειτουργία
αυτή. Όσο για το εάν ο Δήμος έχει Φιλαρμονική:
Ο Δήμος μας ΕΧΕΙ Φιλαρμονική. Από τον Οκτώβριο του 1995 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2012 η
Φιλαρμονική παιανίζει κάθε χρόνο στις παρελάσεις, συμμετέχει στη λιτάνευση των ιερών εικόνων των Ναών μας, στον αγιασμό των υδάτων στα Θεοφάνια αλλά και στην περιφορά του Επιταφίου της
Κοίμησης κάθε Μεγάλη Παρασκευή. Μάρτυρες αδιάψευστοι οι δημότες της πόλης μας.
Ο Δήμος μας ΕΧΕΙ Φιλαρμονική. Από τον Οκτώβριο του 1995 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2012 η
Φιλαρμονική έχει δώσει μεγάλο αριθμό συναυλιών εντός Ηλιούπολης, στην Αττική (Καλλιθέα,
Χαλάνδρι), σε όλη την Ελλάδα (Ζάκυνθος, Λευκάδα, Μήλος, Στυλίδα, Σπερχειάδα, Άστρος).
Ο Δήμος μας ΕΧΕΙ Φιλαρμονική. Από τον Οκτώβριο του 1995 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2012 η
Φιλαρμονική διδάσκει μουσική σε Ηλιουπολίτες όλων των ηλικιών, δίνει υποτροφίες, δημιουργεί
επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες μουσικούς που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να προσφέρουν τις
υπηρεσίες τους στην πόλη μας. Μάρτυρες αδιάψευστοι οι μαθητές μας και οι γονείς τους.
Μάρτυρας αδιάψευστος ο κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, ο οποίος ακόμη και το Νοέμβρη του 2012
μετέφερε προσωπική παράκληση του κ. Δημάρχου για παρουσία της Φιλαρμονικής στην κηδεία
εκλιπόντος παλαιού Δημοτικού Συμβούλου.
Και – τι ειρωνεία – μάρτυρας αδιάψευστος και ο ίδιος ο κ. Δήμαρχος, παραδεχόμενος δημόσια ότι
ζήτησε την παρουσία της Φιλαρμονικής στις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου του 2013, όπως φαίνεται
στο σχόλιο που ακολουθεί.

Σημείο 5
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Μόλις λοιπόν έμαθαν ότι το Δημοτικό Ωδείο συγκροτείται μέσα από το νομικό πρόσωπο, αμέσως η Δημοτική Φιλαρμονική σε εισαγωγικά δε δέχθηκε να έρθει στις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου. Νόμιζε ότι προφανώς θα εκβιάσει το Δήμο για να πληρώσουμε.» [Βίντεο 39:22]
Σχόλιο:
Λησμόνησε ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει, σε ολόκληρη την παρέμβασή του, ότι από την ημέρα της
ανάληψης των καθηκόντων του επανειλημμένα προέτρεψε, προφορικώς και εγγράφως, τόσο ο ίδιος
όσο και ο Πρόεδρος του ΠΑΟΔΗΛ κ. Γιαννόπουλος, τους εκπαιδευτές της Φιλαρμονικής να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και επανειλημμένα βεβαίωσε ότι θα βρεθεί τρόπος να
αποζημιωθούν για τις υπηρεσίες τους.
Λησμόνησε ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει ότι σε όλη τη διάρκεια της διετίας 2011-2012 η Φιλαρμονική
λειτούργησε αρτιότατα βασιζόμενη σε υποσχέσεις του ιδίου που ουδέποτε τηρήθηκαν.
Λησμόνησε ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει ότι η Δημοτική Αρχή είναι ενήμερη ήδη από τον Δεκέμβριο του2012 για την απόφαση αναστολής της λειτουργίας μας από 1.1.2013. Απόδειξη αυτού είναι άλλωστε η μη παρουσία μας στον εορτασμό των Θεοφανίων, την οποία προφανώς και ο κ. Δήμαρχος διαπίστωσε «ιδίοις όμμασι».
Λησμόνησε ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει ότι, δεκαπέντε περίπου ημέρες πριν την παρέλαση της 25ης
Μαρτίου, επικοινώνησε με τη «μαϊμού» Φιλαρμονική ο νομικός του σύμβουλος κ. Μανταδάκης
ζητώντας να εμφανιστούμε στην παρέλαση και υποσχόμενος άμεση εξόφληση των οφειλομένων του
2011 στα τέλη του Μάρτη με ένταλμα που ήταν ήδη έτοιμο.
Λησμόνησε ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει ότι αρνηθήκαμε να εμφανιστούμε στην παρέλαση για μια
σειρά από λόγους που εγγράφως καταθέσαμε στον κ. Μανταδάκη, ένας μόνο εκ των οποίων αφορούσε τα δεδουλευμένα των περασμένων ετών (κανείς από τους λόγους αυτούς δεν σχετιζόταν βεβαίως με την ίδρυση Δημοτικού Ωδείου).
Λησμόνησε ακόμη ο κ. Δήμαρχος να αναφέρει ότι, παρά τη ρητή δέσμευση του κ. Μανταδάκη, ουδεμία εξόφληση οφειλομένων πραγματοποιήθηκε μετά την παρέλαση. Ίσως το «έτοιμο προς εξόφληση» ένταλμα δυσαρεστήθηκε από την απουσία μας.
Τέλος, η εμπλοκή του Δημοτικού Ωδείου στη συζήτηση γίνεται από τον κ. Δήμαρχο και μόνο από αυτόν.
Ασχέτως της ίδρυσής του ή μη, ασχέτως της κατάργησης ή μη της Φιλαρμονικής με την παρούσα
μορφή, οι εκπαιδευτές διεκδικούν ως οφείλουν τα δεδουλευμένα δύο ετών. Αυτό το δικαίωμα δεν
μπορεί κανείς να το αφαιρέσει από τους εργαζόμενους, ακόμα και αν βαφτίσει την διεκδίκηση
«εκβιασμό».

Σημείο 6
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Για να δούμε ακριβώς που βρίσκεται αυτός ο εξοπλισμός. Γιατί παραδόθηκε στη ΔΕΠΑΗΛ αλλά εμείς δίνουμε μεγάλο αγώνα για να βρούμε που είναι.» [Βίντεο 39:59]
Σχόλιο:
Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι ο εξοπλισμός αυτός έχει παραδοθεί από την ίδια τη Δημοτική Αρχή στη
Φιλαρμονική για την λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση:
(α) Δεν υπάρχει ανάγκη να γίνει «μεγάλος αγώνας» για να βρεθεί ο εξοπλισμός αυτός. Ήδη τον
Φεβρουάριο του 2011 η νέα Δημοτική αρχή ενημερώθηκε από τον κ. Πολυχρονόπουλο ότι ο
εξοπλισμός αυτός είναι πλήρως καταγεγραμμένος και κατάλληλα χρεωμένος στα μέλη μας. Ακόμη,
επικαλούμαι τη μαρτυρία των κ.κ. Γιαννόπουλου, Αναστόπουλου και της κας. Αποστόλου σχετικά με
σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με αντικείμενο τη Φιλαρμονική στις 11 Ιανουαρίου του 2012 και στην οποία τους ενημέρωσα ότι υφίσταται ηλεκτρονική βάση δεδομένων, κατασκευασμένη από εμάς χωρίς κόστος για το Δήμο, στην οποία είναι καταγεγραμμένη αναλυτικά η περιουσία της Φιλαρμονικής και η χρέωσή της.
(β) Ο δήθεν «μεγάλος αγώνας» για «να βρεθεί» ο εξοπλισμός ουδέποτε δόθηκε. Ουδέποτε ζητήθηκε
καταγραφή της περιουσίας, ουδέποτε ζητήθηκε αντίγραφο της βάσης δεδομένων που προανέφερα,
ουδέποτε εκφράστηκε οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την τύχη αυτού του εξοπλισμού.
Αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι βρίσκεται σε πολύ καλά χέρια, με κύριο εγγυητή τον επί χρόνια
Αρχιμουσικό και ιδρυτή της κ. Νίκο Πολυχρονόπουλο.

Σημείο 7
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Αυτή η Φιλαρμονική, που έχει ο Δήμος, είναι ωρομίσθια παιδιά, που άλλα είναι σε
κάποιες άλλες Φιλαρμονικές, άλλα είναι υπάλληλοι του Δήμου Αργυρούπολης, άλλα δουλεύουν σε
άλλους χώρους, στο Δήμο Αθηναίων κλπ., και έρχονται και κάνουν εξτρά, συμμετέχουν στη
Φιλαρμονική του Δήμου Ηλιούπολης.» [Πρακτικά σελ.281-282]
Σχόλιο:
Η Φιλαρμονική που έχει ο Δήμος μας δεν αποτελείται μόνο από «ωρομίσθια παιδιά». Η Φιλαρμονική
απασχολεί σήμερα δέκα (10) αμειβόμενους εκπαιδευτές (με σύμβαση έργου και όχι ωρομίσθιους), οι
οποίοι διδάσκουν μουσική σε κάθε ενδιαφερόμενο. Αποτελείται ακόμη από περίπου τριάντα (30)
μαθητές που στελεχώνουν τα τμήματα Μαθητείας και Υπηρεσιών και από περίπου δεκαπέντε (15)
εθελοντές μουσικούς που συμμετέχουν ανιδιοτελώς.
Η Φιλαρμονική που έχει ο Δήμος μας ΔΕΝ «είναι ωρομίσθια παιδιά». Είναι, στη μεγάλη τους
πλειοψηφία, μαθητές σχολείου, φοιτητές, γονείς, εργαζόμενοι, ερασιτέχνες μουσικοί.
Επιπλέον, ΑΣΦΑΛΩΣ οι δέκα (10) συμβασιούχοι εκπαιδευτές απασχολούνται και σε άλλους χώρους. Ο κ. Δήμαρχος λησμόνησε να αναφέρει ότι οι εκπαιδευτές μας αμείβονται με το καθαρό ποσό των 240 ευρώ μηνιαίως, το οποίο και εισπράττουν συνήθως με πολλούς μήνες ή και έτη καθυστέρησης. Ο καθένας λοιπόν μπορεί να αντιληφθεί ότι η δήλωση «έρχονται και κάνουν εξτρά» είναι τουλάχιστον
ατυχής αλλά και βαθύτατα ισοπεδωτική.
Σε ό,τι με αφορά, ΑΣΦΑΛΩΣ και εργάζομαι ως Μηχανικός στο Δήμο Αργυρούπολης. Ο κ. Δήμαρχος
λησμόνησε να αναφέρει ότι προσφέρω τις υπηρεσίες μου ανιδιοτελώς, όπως προανέφερα.

Σημείο 8
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Και βέβαια η Δημοτική Αρχή δεν επιθυμεί να συντηρήσει μια τέτοια κατάσταση Δημοτικής Φιλαρμονικής που, με αποφάσεις της τότε Δημοτικής Αρχής, βολεύονται όλοι για ψηφοθηρικούς λόγους.» [Βίντεο 49:32]
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Έχουμε τ’άντερα να συγκρουστούμε με τα συμφέροντα σ’αυτή την πόλη, όπου χρόνια
τώρα αναπαράγουμε δημοτικές φιλαρμονικές σε εισαγωγικά από ιδιώτες και δημοτικές φιλαρμονικές
σε εισαγωγικά από μόνιμους υπαλλήλους» [Βίντεο 50:20]
Σχόλιο:
Ο κ. Δήμαρχος γενικεύει – και γενικεύει σε βαθμό ποινικά κολάσιμο, συκοφαντεί και ασφαλώς δεν
αναφέρει ονόματα των συμφερόντων της πόλης και ονόματα αυτών που βολεύτηκαν. Και δεν
αναφέρει όνοματα διότι απλά ουδέποτε υπήρξαν «συμφέροντα της πόλης» που βόλεψαν «όλους»
(ποιούς όλους, άραγε;). Και έαν η «τότε Δημοτική αρχή» βόλεψε «όλους», γιατί η επόμενη Δημοτική
αρχή δεν προέβη σε αλλαγές, για να «βολέψει» τους δικούς της «όλους»; Και κυρίως: γιατί η σημερινή Δημοτική αρχή επί διετία δεσμεύεται ότι επιθυμεί τη συνέχιση της Δημοτικής Φιλαρμονικής, συνδιαλέγεται μαζί μας και ζητά από όλους εμάς τους «βολεμένους» υπομονή και συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Δήμου; Και ακόμη, γιατί η Δημοτική Αρχή προσπάθησε (ανεπιτυχώς, όπως άλλωστε την είχαμε προειδοποιήσει) να μονιμοποιήσει όλους τους «βολεμένους» με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Ιούλιο του 2011;
Σε ό,τι αφορά τα περί «ιδιωτών» και «μονίμων υπαλλήλων», ισχύουν όσα αναφέρθηκαν στο
προηγούμενο σχόλιο. Σε κάθε περίπτωση, εάν για την Δημοτική αρχή το πρόβλημα είναι τα πρόσωπα
που στελεχώνουν τη Δημοτική Φιλαρμονική, μπορεί να προβεί στην αντικατάστασή τους – δεν
αποτελεί μονόδρομο η διάλυσή της.

Σημείο 9
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Θα γεννάει [Σημ: το Ωδείο] απ’ τα παιδιά της πόλης και όχι από υπαλλήλους μόνιμους
που εισπράττουν από παντού.» [Βίντεο 50:08]
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Θέλουμε μια Φιλαρμονική που να βγαίνει μέσα από τα σπλάχνα μας» [Πρακτικά σελ.282]
Σχόλιο:
Η Φιλαρμονική ήδη «βγαίνει μέσα από τα σπλάχνα» της Ηλιούπολης. Στη διάθεση όλων των δημοτικών συμβούλων μπορώ να θέσω ενδεικτικά εκατό και πλέον ονόματα Ηλιουπολιτών που διδάχθηκαν μουσική στις τάξεις της Φιλαρμονικής και συμμετείχαν κατά καιρούς στις εμφανίσεις της.
Η Φιλαρμονική ήδη «βγαίνει μέσα από τα σπλάχνα» της Ηλιούπολης, και τουλάχιστον οι παλαιότεροι
εξ’ υμών οφείλετε να το γνωρίζετε – όπως η κα. Ζαννιά (που είναι παρούσα στα δημοτικά δρώμενα από την εποχή ίδρυσης αυτής της Φιλαρμονικής), όπως οι κ.κ. Αναγνώστου, Κολιοφώτης και Ευσταθίου (στη θητεία των οποίων η Φιλαρμονική, παρά τα όποια προβλήματα, παρείχε αδιαλείπτως τις υπηρεσίες της), όπως ο κ. Σόφης (ο γιος του οποίου συμμετείχε για πολλά έτη στη Φιλαρμονική του Δήμου).

Σημείο 10
«ΔΗΜΑΡΧΟΣ: Κι αυτή είναι η κατάσταση τώρα. Μας ήρθαν άλλα 120.00 ευρώ να πληρώσουμε για τρεις παρελάσεις και πέντε παρουσίες.» [Βίντεο 50:55]
Σχόλιο:
Για το τέλος, ακόμη μία ανακρίβεια του κ. Δημάρχου επί του κόστους της Φιλαρμονικής με επανάληψη του αυθαίρετου ποσού των 120.000 ευρώ. Εικάζω ότι ο κ. Δήμαρχος αναφέρεται στην οφειλή δεδουλευμένων των εκπαιδευτών για τα έτη 2011 και 2012. Τονίζω ότι πρόκειται για αμοιβές ΔΥΟ ετών και στην πραγματικότητα η οφειλή ανέρχεται σε μικτό ποσό περίπου 102.000 ευρώ (οι σχετικοί πίνακες βρίσκονται στη διάθεσή σας).
Και φυσικά, δεν πρόκειται για «τρεις παρελάσεις και πέντε παρουσίες» αλλά συνολικά για:
• Τέσσερις παρελάσεις
• Δεκαεννέα λιτανείες
• Τέσσερις λοιπές υπηρεσίες
• Έξι συναυλίες
• Και φυσικά, εβδομαδιαία μαθήματα σε παιδιά της πόλης μας.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Ο κ. Δήμαρχος, σε αποστροφές του λόγου του και στις δύο προαναφερθείσες συνεδριάσεις, συνδέει τα δήθεν «κακώς κείμενα» της Φιλαρμονικής με την ίδρυση Δημοτικού Ωδείου. Φοβάμαι ότι αυτή η
συσχέτιση δεν γίνεται τυχαία.
Και, για να είμαι ακριβής, μου προκαλεί θλίψη η προσπάθεια μηδενισμού του έργου της Φιλαρμονικής των τελευταίων δεκαεπτά (17) ετών προκειμένου να επιχειρηματολογήσει κανείς υπέρ της ίδρυσης Δημοτικού Ωδείου. Εκτιμώ δε πως στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η ακατανόητη τοποθέτηση της κας. Έφης Μαρκουλάκη στην συνεδρίαση της 30ης Οκτωβρίου: «[…] ήταν και προβληματική σε σχέση με την επαφή με τη μουσική των Ηλιουπολιτών […] και η διδασκαλία που έχει γίνει μέχρι στιγμής μέσω της Φιλαρμονικής του Δήμου […]. Μιλάω για το καθαρά διδακτικό κομμάτι πάνω στα όργανα. […]»
Και η τοποθέτησή της είναι για μένα ακατανόητη δεδομένου ότι ούτε η κα. Μαρκουλάκη ούτε
οποιοσδήποτε άλλος εκπρόσωπος του Δήμου έλεγξε ποτέ την ποιότητα της διδασκαλίας, ούτε βεβαίως συμμετείχε στις εξετάσεις των μαθητών των τμημάτων που καθιέρωσε ο Αρχιμουσικός κ. Πολυχρονόπουλος.
Η πικρή αλήθεια είναι πως ουδέποτε υπήρξε ουσιαστικό ενδιαφέρον από πλευράς Δήμου σχετικά με
την εσωτερική λειτουργία της Φιλαρμονικής (πρόβες, μαθήματα, εξετάσεις). Σήμερα, το έργο της
μηδενίζεται χωρίς αφορμή αλλά δυστυχώς και χωρίς γνώση.

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Ως δημότης Ηλιούπολης νοιώθω τουλάχιστον απογοητευμένος που η σημερινή Δημοτική Αρχή
απρόκλητα συκοφαντεί μεγάλο αριθμό ανθρώπων και μηδενίζει δεκαεπτά έτη δουλειάς, αγωνίας,
κόπων και προσφοράς στον πολιτισμό της πόλης.
Δεσμεύομαι λοιπόν στη σύνταξη και νέας επιστολής στην οποία θα σας παρουσιάσω αναλυτικά την
πορεία απαξίωσης και αποσύνθεσης της Φιλαρμονικής («συστηματικής διάλυσης», κατά τον κ.
Δήμαρχο) στην οποία οδηγηθήκαμε την τελευταία διετία.

Τελειώνοντας, σας ζητώ θερμά, την ώρα που η Φιλαρμονική μας οδηγείται τυπικά και πρακτικά σε
διάλυση, να μην επιτρέψετε να διαγραφεί με τόση ευκολία η δεκαεπταετής προσφορά της στην πόλη
της Ηλιούπολης.
Για το σκοπό αυτό παρακαλώ όπως αναγνωσθεί η παρούσα στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο,
δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν μας έχει δοθεί η ευκαιρία να συμμετέχουμε στο σχετικό διάλογο.

Μετά τιμής

Φραγκίσκος Κοντορούσης

Υ.Γ. Όπως αντιλαμβάνεστε, όλα τα μέλη της Φιλαρμονικής επιφυλασσόμαστε για την προάσπιση των
νομίμων δικαιωμάτων μας ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων από κάθε ηθική βλάβη που
υποστήκαμε ή θα υποστούμε στο μέλλον.

Τρίτη 28 Μαΐου 2013


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
26η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2013

ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 9.00 μ.μ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11.00 μ.μ.
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
                                     (Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,
ιστοσελίδα: WWW.klh.gr, e-mail: info@klh.gr)


ΠΑΟΛΟ ΚΑΙ ΒΙΤΟΡΙΟ ΤΑΒΙΑΝΙ: ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

l ΤΡΙΤΗ   28/05/2013            Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΛΟΡΕΝΤΖΟ   (LA NOTTE DI SAN LORENZO)
των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι   (ΙΤΑΛΙΑ, 1982, έγχρωμη, 105΄)
Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών
Η οδύσσεια μιας ομάδας κατοίκων ενός χωριού της Τοσκάνης, που αποφασίζει να φύγει από τον τόπο της όταν μαθαίνει ότι οι Ναζί σκοπεύουν να τον βομβαρδίσουν. Το θέμα της μνήμης επεξεργάζονται και σε αυτή την ταινία τους οι ξεχωριστοί Ιταλοί σκηνοθέτες Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι. Ιστορική πραγματικότητα και λαϊκή φαντασία, λυρισμός και ποίηση, τραγικό και κωμικό συνυπάρχουν με απόλυτη αρμονία στην ταινία τους, μία από τις σημαντικότερες του ιταλικού αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου της δεκαετίας του ’80.  

l ΤΡΙΤΗ   04/06/2013            Ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ   (CESARE DEVE MORIRE)
των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι   (ΙΤΑΛΙΑ, 2012 , ασπρόμαυρη και έγχρωμη, 76΄)
Χρυσή Άρκτος Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου    
Βαρυποινίτες της φυλακής υψίστης ασφαλείας Ρεμπίμπια στα προάστια της Ρώμης κάνουν πρόβες για μια παράσταση του κλασικού θεατρικού έργου του Ουίλιαμ Σέξπιρ Ιούλιος Καίσαρας. Πρωτότυπος συνδυασμός μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ με αναφορές στη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, ένα σχόλιο πάνω στην εξουσία, την ελευθερία και την ίδια την τέχνη. Οι αδελφοί Ταβιάνι με την ταινία τους αυτή αναδεικνύουν και εξυψώνουν το ρόλο της Τέχνης στην αναζήτηση της προσωπικής και συλλογικής ελευθερίας.
ΜΠΕΤΙ ΝΤΕΪΒΙΣ: ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΡ

l ΤΡΙΤΗ   11/06/2013            ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ   (ALL ABOUT EVE)
του Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς   (ΗΠΑ, 1950, ασπρόμαυρη, 138΄)
Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Β΄ Ανδρικού Ρόλου, Ήχου και Κοστουμιών και Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (Μπέτι Ντέιβις) στο Φεστιβάλ Κανών
Αριστουργηματική ταινία του κλασικού αμερικανικού κινηματογράφου και μία από τις πιο αιχμηρές που γυρίστηκαν σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος. Η Μπέτι Ντέιβις (1908-1989), στο αποκορύφωμα της καριέρας της, υποδύεται τη σταρ του Μπρόντγουεϊ Μάργκο Τσάνινγκ, η οποία έχει κλείσει τα σαράντα και η ηλικία της έχει αρχίσει να φαίνεται. Η ζωή της αλλάζει δραματικά καθώς εισβάλλει σε αυτήν μια θαυμάστριά της, η Ιβ (Εύα) Χάρινγκτον (Αν Μπάξτερ). Κύριο χαρακτηριστικό της ταινίας η ψυχαναλυτική διάθεση.

l ΤΡΙΤΗ   18/06/2013            ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΜΠΕΪΜΠΙ ΤΖΕΪΝ;  
 (WHAT EVER HAPPENED TO BABY JANE?)
 του Ρόμπερτ Όλντριτς   (ΗΠΑ, 1962, ασπρόμαυρη, 134΄)

Ένα από τα υψηλότερα δείγματα ψυχολογικού θρίλερ. Οι μεγάλες σταρ της κλασικής εποχής του Χόλιγουντ Μπέτι Ντέιβις και Τζόαν Κρόφορντ υποδύονται δύο πάλαι ποτέ διάσημες αδελφές, την  Τζέιν και την Μπλανς Χάτσον. Η γερασμένη Μπέιμπι Τζέιν (ένα παιδί-θαύμα που όταν μεγάλωσε δεν είχε καμία τύχη στο Χόλιγουντ) βασανίζει την περίπου συνομήλικη αδελφή της, την παράλυτη Μπλανς (μια σταρ του Χόλιγουντ που η λάμψη της έσβησε ξαφνικά μια νύχτα). Σασπένς, κλειστοφοβική ένταση και ζοφερή ατμόσφαιρα παρακμής.


Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

l ΤΡΙΤΗ   25/06/2013            ΤΖΙΛΝΤΑ   (GILDA)
                                                     του Τσαρλς Βίντορ   (ΗΠΑ, 1946, ασπρόμαυρη, 110΄)

Από τις κλασικές ταινίες στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου και ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά φιλμ νουάρ του μεταπολεμικού αμερικανικού σινεμά, με πρωταγωνίστρια την εκρηκτική Ρίτα Χέιγουορθ σε ένα ρόλο που την καθιέρωσε ως μοιραία γυναίκα. Ο Τζόνι Φάρελ (Γκλεν Φορντ), επαγγελματίας χαρτοπαίκτης, γίνεται το πρωτοπαλίκαρο του Μπάλιν Μάντσον, ενός ιδιοκτήτη παράνομου καζίνο στο Μπουένος Άιρες. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν ο Μπάλιν παντρεύεται την Τζίλντα, με την οποία ο Τζόνι είχε κάποτε ερωτικό δεσμό. Έρωτας, χρήμα, εξουσία, ο άξονας που διαπερνάει το φιλμ.

l ΤΡΙΤΗ   02/07/2013            Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕ ΠΟΛΛΑ    
                                              (THE MAN WHO KNEW TOO MUCH)
 
του Άλφρεντ Χίτσκοκ   (ΗΠΑ, 1956, έγχρωμη, 120΄)

Περίοδος ακμής του Άλφρεντ Χίτσκοκ, κατά την οποία η αφηγηματική του ικανότητα και η δεξιοτεχνία του στη δημιουργία έντασης κορυφώνονται. Ένα ζευγάρι Αμερικανών τουριστών στο Μαρόκο μαθαίνει κατά λάθος το μυστικό σχέδιο δολοφονίας ενός πολιτικού. Για να μην αποκαλύψουν την πληροφορία στις αρχές όμως, οι συνωμότες απαγάγουν το μικρό τους γιο. Ανάπτυξη της βασικής προβληματικής του μεγάλου δημιουργού για μεταφορά της ενοχής και κριτική ματιά πάνω στη θέση της γυναίκας στην αμερικανική οικογένεια της δεκαετίας του ΄50. Η μεγάλης διάρκειας σκηνή στο Άλμπερτ Χολ του Λονδίνου αποτελεί υπόδειγμα κατασκευής κινηματογραφικής κορύφωσης.



Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

l ΤΡΙΤΗ   09/07/2013            Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ   (LENFANT DEN HAUTE)
της Ούρσουλα Μέγιερ   (ΕΛΒΕΤΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2012, έγχρωμη, 97΄)
Αργυρή Άρκτος (Ειδικό Βραβείο) στο Φεστιβάλ Βερολίνου
Οι βαθιές κοινωνικές αντιθέσεις, η έννοια της οικογένειας, η απώλεια της αθωότητας, η μοναξιά, είναι τα βασικότερα ζητήματα που προβληματίζουν την Ελβετίδα σκηνοθέτιδα σε αυτή την ταινία. Ο δωδεκάχρονος Σάιμον συντηρεί το σπίτι του και την εικοσιπεντάχρονη αδελφή του κλέβοντας μικροπράγματα από τους πλούσιους επισκέπτες ενός χιονοδρομικού θέρετρου των ελβετικών Άλπεων. Ο κόσμος της εργατικής πολυκατοικίας όπου ζει ο Σάιμον με την αδελφή του αντιπαρατίθεται με τον κόσμο του πολυτελούς θέρετρου. Αφηγηματική οικονομία και σκηνοθετική ακρίβεια.
l ΤΡΙΤΗ   16/07/2013            ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ   (UNE VIE MEILLEURE)
του Σεντρίκ Καν   (ΓΑΛΛΙΑ/ΚΑΝΑΔΑΣ, 2011, έγχρωμη, 110΄)
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας (2012)
Ρεαλιστική καταγραφή της σύγχρονης ευρωπαϊκής οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας από το Γάλλο σκηνοθέτη Σεντρίκ Καν. Το όνειρο για μια καλύτερη ζωή γίνεται τελικά εφιάλτης για ένα νεαρό ζευγάρι. Ο Γιαν και η Νάντια, ένας μάγειρας και μία σερβιτόρα, ερωτεύονται και αποφασίζουν να ρισκάρουν τα πάντα για να αποκτήσουν το δικό τους εστιατόριο. Όμως η σκληρή πραγματικότητα θα τους τσακίσει και θα τους χωρίσει.

l ΤΡΙΤΗ   23/07/2013            PIETA    (Pieta/Πιετά)
του Κιμ Κι-ντουκ   (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ, 2012, έγχρωμη, 104’)

Χρυσός Λέοντας Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας

Κύριος άξονας της ταινίας του Κορεάτη σκηνοθέτη είναι το χρήμα που κυριαρχεί παντού και αλλοτριώνει χαρακτήρες. Έχοντας προσληφθεί ως μπράβος από τοκογλύφο, ένας άντρας εκφοβίζει, απειλεί και καθιστά ανάπηρους φτωχούς βιοπαλαιστές προκειμένου να εισπράξουν χρήματα από την ασφάλεια και έτσι να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Κάποια μέρα, μια γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του.  Με λιτότητα και αμεσότητα, ο Κιμ Κι-ντουκ σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας σκληρής και διεφθαρμένης από το χρήμα κοινωνίας.


ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ


l ΤΡΙΤΗ   30/07/2013            ΧΑΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ   (TABU)
                                                     του Μιγκέλ Γκόμεζ   (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΒΡΑΖΙΛΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2012, ασπρόμαυρη, 118΄)

Βραβείο Άλφρεντ Μπάουερ και Βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Ελεγεία για τον έρωτα, την Ιστορία και τον κινηματογράφο. Φόρος τιμής στο βωβό κινηματογράφο και στην αριστουργηματική ταινία Ταμπού/Tabu (ΗΠΑ, 1931) του Φρίντριχ Μουρνάου. Μια οξύθυμη ηλικιωμένη γυναίκα, η υπηρέτριά της από το Πράσινο Ακρωτήριο και η γειτόνισσά τους - μια γυναίκα αφοσιωμένη στο κοινό καλό - ζουν στον ίδιο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Λισαβόνα. Όταν η ηλικιωμένη πεθάνει, οι άλλες δύο θα ανακαλύψουν ένα κεφάλαιο από το παρελθόν της: μια ιστορία έρωτα και εγκλήματος στην Αφρική της δεκαετίας του ΄60. Μυθιστορηματικής υφής αφήγηση, έντονος αυτοσαρκαστικός τόνος, σουρεαλιστική ειρωνική ματιά, θαυμάσια μουσική υπόκρουση και εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία.  
l ΤΡΙΤΗ   06/08/2013            HASTA LA VISTA
του Τζέφρι Εντχόβεν    (ΒΕΛΓΙΟ, 2011, έγχρωμη, 115΄)
Τέσσερα Βραβεία Κοινού (Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Μόντρεαλ, Κάρλοβι Βάρι και Παλμ Σπρινγκς, 2012)
Μια γλυκόπικρη ταινία δρόμου (road movie) για τη δύναμη και τη χαρά της ζωής. Τρεις εικοσάχρονοι, ο ένας με σοβαρό πρόβλημα όρασης, ο άλλος με όγκο στον εγκέφαλο που του έχει προκαλέσει παραλυσία και ο τρίτος παραπληγικός, λατρεύουν το κρασί και τις γυναίκες. Κρασί έχουν γευθεί άφθονο, αλλά δεν έχουν καμία εμπειρία με γυναίκες. Αποφασίζουν να κάνουν ένα ταξίδι στην Ισπανία για να αποκτήσουν την πρώτη σεξουαλική εμπειρία της ζωής τους. Εναλλαγή δραματικών συγκινήσεων και κωμικών ξεσπασμάτων, χιούμορ και ευαισθησία.

l ΤΡΙΤΗ   13/08/2013            ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ    (ΤΣΑΧΑΡΣΑΝΜΠΕ-ΣΟΟΡΙ)
του Ασγκάρ Φαραντί    (ΙΡΑΝ, 2006, έγχρωμη, 102΄)
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγου
Τρίτη ταινία (2006) του Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί πριν από τις πολύ σημαντικές δημιουργίες του Τι απέγινε η Έλι (2009) και Ένας χωρισμός (2011). Αποκάλυψη ενός δράματος συζυγικής απιστίας μέσα από τα μάτια μιας νεαρής καθαρίστριας. Την τελευταία Τετάρτη πριν το νέο περσικό έτος, ο λαός του Ιράν γιορτάζει με πυροτεχνήματα όπως προβλέπει μια παλιά ζωροαστρική παράδοση. Παραμονή της γιορτής, η νεαρή Ρούχι, η οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί, πηγαίνει να καθαρίσει το σπίτι μιας μεσοαστικής οικογένειας στην Τεχεράνη, μπλέκει όμως στα οικογενειακά τους προβλήματα. Μια ιστορία μυστικών, αποκαλύψεων, ανατροπών και αντιπαραθέσεων.

ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ Β΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ


l ΤΡΙΤΗ   20/08/2013            ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ    (LA SIRGA)
του Γουίλιαμ Βέγκα  (ΚΟΛΟΜΒΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΜΕΞΙΚΟ, 2012, έγχρωμη, 88΄)
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λίμα (Περού)
Καταγραφή της καθημερινής ζωής μιας κοινότητας, η οποία προσπαθεί, με όποια μέσα διαθέτει, να ξαναφτιάξει όλα όσα έχουν καταστραφεί. Η νεαρή Αλίσια φεύγει από το καταστραμμένο από τις εμφύλιες συγκρούσεις χωριό της και καταφεύγει στο πανδοχείο του θείου της στις όχθες μιας μεγάλης λίμνης των Άνδεων, στην περιοχή La Sirga. Σε ένα σκληρό και ξένο γι΄ αυτήν περιβάλλον θα προσπαθήσει να κάνει μια νέα αρχή. Μινιμαλιστική αφήγηση, ελλειπτικότητα, εικόνες μοναδικής ομορφιάς με τη φύση πρωταγωνίστρια, υποβλητικός ρυθμός.
l ΤΡΙΤΗ   27/08/2013            ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΑΗ    (APRÈS MAI)
του Ολιβιέ Ασαγιάς    (ΓΑΛΛΙΑ, 2012, έγχρωμη, 122’)
Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας
 Ακριβής ανασύνθεση της μετά το γαλλικό Μάη του ΄68 πολιτικοκοινωνικής πραγματικότητας μέσα από την ιστορία ενηλικίωσης μιας παρέας νέων. Λίγο έξω από το Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ΄70, ο Ζιλ και οι φίλοι του ταλαντεύονται ανάμεσα στις ριζοσπαστικές πολιτικές τους επιλογές και στις προσωπικές τους προσδοκίες. Οι πράξεις τους θα τους φέρουν στην Ιταλία και αργότερα στο Λονδίνο, όπου μέσα από ερωτικές συναντήσεις και καλλιτεχνικές ανακαλύψεις, κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να κάνουν τις τελικές επιλογές τους. Απεικόνιση μιας ολόκληρης εποχής και μιας ολόκληρης γενιάς.

l ΤΡΙΤΗ   03/09/2013            ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ    (LORE)
                                                     της Κέιτ Σόρτλαντ    (ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ/ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 2012, έγχρωμη, 109΄)

Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο (Ελβετία)

Την άνοιξη του 1945, μετά τη σύλληψη του πατέρα (αξιωματικού των Ναζί) και της μητέρας τους από τους Συμμάχους, η έφηβη Λόρε και τα τέσσερα αδέλφια της για να επιβιώσουν πρέπει να πάνε στο σπίτι της γιαγιάς τους στο Βορρά. Διασχίζοντας τη ρημαγμένη Γερμανία έρχονται αντιμέτωποι με την εχθρότητα των κατοίκων και φυσικά των ξένων δυνάμεων. Σκληρή διαδρομή ενηλικίωσης προς την προσωπική και συγχρόνως ιστορική αλήθεια. Συγκλονιστικό το τέλος της ταινίας και εξαιρετική η ερμηνεία της πρωταγωνίστριας Σάσκια Ρόζενταλ.

l ΤΡΙΤΗ   10/09/2013              BARBARA  
                                                      του Κρίστιαν Πέτζολντ    (ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2012, έγχρωμη, 105΄)

Αργυρή Άρκτος Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Ο Κρίστιαν Πέτζολντ, ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της «Σχολής του Βερολίνου», του κινηματογραφικού ρεύματος που έχει κάνει έντονη την παρουσία του στη Γερμανία την τελευταία δεκαπενταετία, με άμεσο και λιτό τρόπο ανατέμνει τη ζωή στην Ανατολική Γερμανία στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 και καταγράφει τα διλήμματα, τις παγίδες, τους φόβους και την αίσθηση του καθήκοντος της ηρωίδας του. Η Βερολινέζα γιατρός Μπάρμπαρα έχει υποβάλει αίτηση για να μεταναστεύσει στη Δυτική Γερμανία. Ως τιμωρία, μετατίθεται σε ένα μικρό επαρχιακό νοσοκομείο. Εσωτερική η ερμηνεία της Νίνα Χος, της μόνιμης πρωταγωνίστριας του Πέτζολντ.

 Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 25 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:
·         Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
·         Ειδικές προβολές – εκδηλώσεις
·         Σεμινάρια, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
·   Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).

Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2013 θα φτάσουν τις 1.546 (767 ταινίες μεγάλου μήκους και 779 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 53 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.


                        ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

25 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΤΤΙΚΟ ΣΦΥΓΜΟ




Οι Ειδήσεις της Ημέρας από την εφημερίδα Σφυγμός ....Συνεχείς ενημέρωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΝ .....ΣΦΥΓΜΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΣΦΥΓΜΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ




Από το Blogger.

Followers

Translate

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Το Κ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. «Ορίζοντες» ανοίγει τα φτερά του και μας υποδέχεται όλους...

Στηρίζουμε, δείχνουμε την αγάπη μας, επιλέγοντας από την πλούσια γκάμα γιορτινών δώρων   απ’   το σχολείο μας    Σε μια χρονιά με πρωτόγνωρε...

ΣΦΥΓΜΟΣ TV ...Εταιρεία ΜΜΕ...δημοσιογραφικής κάλυψης